Inaktiv
Patch.

Patchen kommer antagligen imorn, enligt mmo-champion. Satt och glodde lite på patch-notes. (Inget att göra på jobbet)..
Hittade snabbt en "buff" som jag gillade:
- "Multi-Shot: This ability will no longer strike any secondary targets which are under the effect of crowd-control spells that break on taking damage. i.e. Polymorph, Sap, etc."
Äntligen! För övrigt var det rätt ointressanta hunter-changes. Mages däremot blev jäkligt buffade imo.
- "Arcane Explosion: The damage cap for area of effect damage on this spell has been increased by approximately 50%. "
- "Arcane Fortitude now increases your armor by an amount equal to 100% of your Intellect, up from 50%."
- "Blink, Slow, and Spellsteal have all had their mana cost reduced.
Improved Blink: This talent no longer reduces the mana cost of Blink. Instead, it increases the chance for all attacks to miss the Mage by 25% for 2/4 sec after Blink is cast. "
De första punkterna från patchnotes Och även en ny talent och lite annat kul. Dock så spelar jag aldrig på min mage längre. Vet inte, men har lessnat enormt på den klassen. Var iof inne och spelade lite och blev jäklans förvånad. Jag hade glömt vad stora krittar man gör som mage i jämförelse med hunter. ^^

Har börjat levla min draenei shaman på allvar. Kommer eventuellt att transfera den till en annan server, för att få möjligheten att AOE-grinda upp den med sällskap av en mage. Denna char får bli en PVE-char och om transfer blir av kommer det antagligen börja raidas inom kort. Kan dock inte bestämma mig vilket spec jag ska välja på denna shaman. Skulle vara lite trist att gå resto eftersom jag redan har en resto shaman. Så skulle vara kul att pröva elemental eller enhancement. Dock kommer ju resto shamans bli jättebuffade i patchen med no chast time på ghost wolf. Fast iof så antar jag att det har större fördelar i pvp i jämförelse med pve. Men iallfall. Lite roliga förändringar från patchnotes:
- "Chain Lightning: This ability will no longer jump to secondary targets which are under the effect of crowd-control spells that break on taking damage. i.e. Polymorph, Sap, etc." Samma som för hunter Väldigt bra imo.
- "Tremor Totem now pulses every 3 seconds, down from 4 seconds."
- "Ghost Wolf: Cast time reduced to 2 seconds, down from 3.
- "The Global Cooldown of all Totems has been reduced to 1 seconds, down from 1.5 seconds."
- "Healing Grace: This talent now reduces the chance your spells will be dispelled by 10/20/30%.The resistance to being dispelled modifier from this talent now applies correctly to Water Breathing."
- "Toughness will now also reduce the duration of movement slowing effects on you by 10/20/30/40/50%."

Nu kom min kollega så nu kan jag inte sitta här å slappskriva mycket mer. Men innan jag slutar måste jag bara vara irreterad på vad de kommer göra med rogues.. I princip Ingenting! Vart är den efterlängtade nerfen?

Aja, återkommer. (:

#blogg

1
Skriv svar