Plikten kallar

Skägg.
10 Chambers
Plikten kallar

På lördag morgon bär det av till Treyarch för att kika in nästa del i Call of Duty-serien. Hoppas så klart på någonting bra, samtidigt som Collier Grant och gänget på Infinity Ward (vilka alstrade originalet, tvåan och fyran) känns som den vassare studion av de två. En annan har i skrivande stund inte en aning om varken miljö- eller tidsval, så det är ingen idé att fråga. Vet hittills bara att det ryktats om både WWII- och Irak-setting. Ser så klart hellre att det blir det senare av de två eftersom jag, likt de flesta andra, är sjukt trött på att panga tyskar. Irak a lá "war on terrorism" känns dock lite för modigt, lite för magstarkt, för en amerikansk studio och utgivare. Skulle nog hellre kunna tänka att det rör sig om Gulf-kriget i så fall.

Den som lever, men framförallt den som läser julinumret av 'Gamer, får se. Redan nu kan ni dock börja värma upp inför del fem genom att plita ner eventuella funderingar kring liret i kommentarerna här nedan; så ska jag göra vad jag kan väl på plats.

Återvänder Treyarch till andra världskriget tro?

#blogg


signatur
1
Skriv svar