Skägg.
10 Chambers
3D-bio

Igår var jag på bio och såg Henry Selicks nya leranimerade skräckfantasi Coraline. En film med estetik i stil med The Nightmare Before Christmas från samma regissör. Coraline baseras alltså på Neil Gaimans pappersförlaga och var väl... sevärd.

Men. Filmens tagline är "Be careful what you wish for" och det ska jag komma ihåg nästa gång jag pröjsar 125 kronor för en 3D-visning på bio. Alltså... herregud: är detta vad de kallar 3D? Filmens text såg ut att stå ut lite från skärmen, och vid vissa tillfällen flaxade ett par fåglar lite utanför skärmen. Men överlag var presentationen mycket grumligare än vanliga filmer och, tja, det imponerade inte alls helt enkelt. Det var inte så mycket 3D, som det var kackigt.

Har för mig att jag såg nån 3D-visning i mitten av 90-talet som liten palt och då såg det ut ungefär såhär. Då var det teh nytt och man kunde ha överseende. 3D-bio har väl aldrig riktigt slagit igenom, åtminstone inte här i Sverige - men come on - har tekniken verkligen inte kommit längre på snart 15 år?

Helt okej film, men det här var verkligen inte 3D. Det här var bara en jävligt dyr bio.

Kom ihåg det nästa gång ni lockas av ett par sådana här:

#blogg


signatur
1
Skriv svar