En slö dag i Sannum.

En slö dag i Sannum.

10:52:
Vaknar hemma en halvtimme norr om Göteborg (jobbar hemifrån ett par dagar i veckan) och inser att förkylningen tar mer än jag trodde. Har inte vaknat så sent på... länge. Slår på datorn, spisplattan på sexan, drar dit en kastrull och häller i vatten. 5,5 koppar eller två stora muggar är normaldosen per gång. Väger mig. 94,3 idag. Fortfarande går det neråt. Har tappat cirka tio pannor i år och har ytterligare dryga fem kvar till jag närmar mig toppformen. Nu ska det börja tränas mer igen. Ända sedan jag med nöd och näppe överlevde En Svensk Klassiker (googla) har det varit skamlöst lite träning.
Frukosten blir ett par munnar yoghurt och två Hönökakor med ost och nämnda kaffe. Schysst.

Nåt efter elva:
Ska egentligen inte jobba idag men vad katten, jag är ändå hemma och mitt jobb blir inte gjort om jag inte gör det. Eller ja, det är en martyrsanning med modifikation; Jocke hjälper till när det behövs och krisar det finns Ove K som respektabel legoknekt. Men ändå.
Öppnar mailen. Suckar lite, lutar mig först bakåt, sen framåt och andas ut. Öppnar det första med bister beslutsamhet. En frilans har på sitt första PCG-uppdrag stött på patrull. Det kräver rotande bland mail och i sin tur mail till Introversion Software. Nästa mail är hårdvarugeneral Brunnhedes dryftanden inför vårt första gigantiska, månatliga hårdvarutema (vi drar igång i November med tio graffekort i ett fedt jämförande test). Det kräver i sin tur några mail till hårdvarukontakter. Jakob svarar mellan Com Hems usla support och hans nät som ligger nere, från ett bibliotek, att det är svårt att recca Warhammer Online nu (no shit) men att han gör sitt bästa. Och ja, han reccar gärna Sacred 2 till nästa nummer.
Korr-Henrik undrar i nummer tre hur många sidor det blev till förra numret inför honoraret han ska maila Jocke. Jag slår på dator nummer två, loggar in på VPN och kikar i "plannen", Excelarket för nummer 142.
Ny frilans nummer två (tre om man räknar med Olle Agebro som enligt planerna kommer fortsätta plita för oss till och från) hör av sig med ett lååååångt mail och säger "vi kör!". Förhoppningsvis kommer både Erik och Christian, som de heter, att dyka upp till och från.

12:10:
Morsan tittar förbi och pratar om ditt och datt. Rör samtidigt ihop en favoritröra inför men också under förkylning: citron, vitlök och honung. Mycket uppfriskande. Knapra Esberitox. Det kanske eller kanske inte hjälper men en hundring kontra att kanske bli frisk en vecka tidigare lägger jag gärna. (Kanske därför vissa gärna smuttar lite extra på den där whiskeyn när de mår krassligt..? )

Snorar lite.

14:00:
Det ringer från Holland. MSI vill gärna vara med i graffetestet. Han skickar det kort vi begärde ASAP. Bra.
Fem minuter efter det mailar Urban från Gigabyte. De är också på. Nu börjar det rulla in. Skönt!
Avrundar ett mailande som pågått hela förmiddagen, där en utgivares PR hört av sig och tyckte att vi borde vi gett spelet ett högre betyg. Jag ger dem en vänlig men bestämd harang tillbaka där jag förklarar att vi aldrig skulle låta yttre omständigheter påverka ett betyg. Gott samarbete är en sak, ett högre betyg på grund av det verkligen en annan. And then some. Smått chockad över att dylika, förtäckta krav fortfarande finns kvar i branshen, verkar det sedan iaf räta ut sig och vi jiddrar om ditt och datt igen.

14:42:
Kikar på klockan som alltid, alltid går för snabbt, och går tillbaka till lite mailande. Sparar det här som dolt och fortsätter senare.

Eftermiddagen:
... blir lugn och det händer inte så mycket. Ytterligare tre mail kommer från utgivarens PR, jag surar till och väntar fortfarande på responsen. Ändrar och lägger in lite deadlines i plannen, letar efter en frilans som kan åka till London nästa vecka och kolla på en ny expansion till *spraaarkr...kliiiiiiitshc...sssccchppppprrrt!* sablar. Hörbarhet etta, hörbarhet etta! Jaja, bara för oss blir det i alla fall. Mer i november.
Multiwiniagrejen verkar lösa sig med Introversion. Drar ner demot, plitar in en full access-kod och testkör. Mailar Christian och förlänger hans deadline med en dag p.g.a. strulet. Två sidor i november.
Snackar lite i telefon med Jocke och mailar lite med Petra. Nylund mailar en youtubelänk till Shogo MAD; ett av spelen jag aldrig lirade.
Funderar lite på frilansträffen i höst, våra trevliga försäljningssiffror i sommar, min BiA-recension, om det här verkligen var något att blogga om samt lite annat lek och pyssel. Käkar tacos, bloggar lite till och nu, 18:51, avrundar jag för att göra de där 5,5 kopparna java igen, slöglo på tv samtidigt som jag ska plöja igenom ett gäng tidningar. Jag gillar tidningar, fast hinner aldrig riktigt med dem. Ungefär som alla andra av mina intressen.

#blogg


signatur
1
Skriv svar