Sketspel.

Skägg.
10 Chambers
Sketspel.

Åh! Du måste spela The Path! Det är svinläskigt, skitbra och udda! Yay!

Mmm, visst. Och mongo.

Tänkte gejma lite hemma i stugan for once, men insåg ganska snabbt att jag var på kött och potatishumör idag, inte "innovativt indiespel där Rödluvan möter The Ring och alla käkar rödvita svampar tillsammans utan att tala om för spelaren vad han ska göra". Med kasst kontrollschema. Mutter mutter.

Jo jag vet, det ÄR säkert bra om man ger det tid och tålamod. Jag har spelat ett och annat spel tidigare och inser det. Det är estetiskt tilltalande, innovativt och så... men bara en sån sak som att kontrollerna helt fuckar ur när man kommer in i mormors hus, liksom. WTF är det about?!?

Nä, idag var det inte läge. Ge mig ett linjärt och korkad shooter när som helst. Nåt där man vet vad man ska göra och inte behöver tänka. Det blir Left 4 Dead en stund. Smaka bly, kötthög!

Apropå mongo och kötthög, förresten, så ska en viss Jakob Svärd få förklara storheten i The Path nån dag.

Undrar förresten vad för nåt som Alienware ska avtäcka på TGS som ska "rubba hela spelvärlden i dess grunder". Ööh, en ny gejminglaptop?
Ett par mer seriösa gissningar är: någon slags konsol och/eller samarbete med nån av de tre stora spellådetillverkarna eller en digital speltjänst.

Skruvad stig.

#blogg


signatur
1
Skriv svar