Redaktionell förvirring a.k.a. "What if..?"

Skägg.
10 Chambers
Redaktionell förvirring a.k.a. "What if..?"

Ni som läst gamla Marvelblaskor känner kanske till "What if?"-grejen. Något som kanske kunnat hända, helt enkelt. Det börjar närma sig lämning på Svenska PC Gamer-redaktionen och förvirringen är förstås närmast total. Koncentrationen ligger som ett dimhöljt töcken över nejden, inte helt olikt Lützen den där novemberdagen 16... äh skit samma.

Jakob: Modern Warfare 2... multiplayer blalbla... bra men inte som jag hoppats blallba.
Jocke: Jag tyckte det där med de tidigare transportuppdragen var skitcoolt. Jag bara blammablammablamma!
Jakob: ja jag skiter i vilket, jag är rödhårig och lite tjock (nä okej, så sade han inte, men det låter roligare).
Jag: Det blir perfekt att göra en uppdatering om några månader på det. Om tekniken förbättrats, hur MP:t funkar och så. ("Omspel - Uppdatering" heter en av våra nya avdelningar. Läs decembernumret, slynglar.)

Jag går och hämtar kaffe. Kommer tillbaka.

Jocke: ... skitkul! jag tycker det verkar fantastiskt... inför ett avgörande slag mot ryssen... ska man möta en svår eller lätt fiende.
Jakob: jo... *ler fånigt*

Jag är förvirrad. Hjärnan försöker tänka. Modern Warfare 2..? Ryssen? Hmm... Aah! Det måste ju vara det kommande MP-läget i Nappe: Total War de tjötar om. Joråsåatteeh...

Jag: Eeh, ni pratar inte om Modern Warfare 2 längre, va'?
Jakob: Jag vet inte, jag är rödhårig. Och lite tjock.

Nu måste jag jobba lite innan chefspiskan viner igen. Undrar vad på min lista jag ska ta:

Ledare
Recintro
En helsikes massa korr
Vi ses igen
Nästa nummer
Ev. julrim
Avgula

Det blir nog korr eller ledare.

#blogg


signatur
1
Skriv svar