Extremsporter

Medlem
Extremsporter

Jag kan inte säga att jag är någon stor fan av vanliga sporter som fotboll och liknande. Visst jag kan se på en landskamp ovh tycka det är trevligt men det är inte något jag skulle följa slaviskt. Några sporter jag däremot uppskattar är extremsporter såsom skateboard, snowboard, inlines etc.

Skateboard
var min första kärlek när det kommer till denna kategori av sporter. Åkte en hel massa och ofta var jag borta hela dagar tillsammans med polare som också håll på med det. Eftersom jag hade bil blev det att vi körde runt till en hel massa olika ställen och testade. Man fick öga för såkallade "spots" som kunde vara allt från vägbulor, trappor, räcken och små ramper. Dröjde ett tag innan man själv började bygga egan skejtställen och starta klubbar men det var då det tog fart på allvar. Och på fester satt amn och kollade på den senaste skejtfilmen med allt sjukare tricks som man gärna skulle vilja kunna men bara kunde drömma om. Vill inte säga att jag var någon stjärna men jag hade roligt och jag skadade mig även X antal gånger. på meritlistan står krossade knogar, spräckt kindknota, knäckta revben, bruten/stukad lilltå men det är endå ganska lindrig jämfört med andra skejtare.

Snowboard skulle bli nästa jag ville testa, många av tricken är desamma som med skateboard och heter samma. Men döm om min förvåning när jag testade detta att det var helt annorlunda. Balansen och kontrollen är helt annorlunda, en skateboard går antingen frammåt eller bakåt medans en skateboard går åt typ alla olika håll. Slutade med att jag nästan startade en lavin och var öm i rumpan veckor efter det. insåg att jag ville mer än jag skulle fixa att prestera.

Inlines var också en grej jag ville testa och det var riktigt kul. Blev när jag vart lite äldre och vi var ett gäng som främst åkte för motions skull. Men sen började jag och några andra trixa även med våra inlines, det satt kvar sen skateboardtiden. Men blev aldrig mer avancerat än att hoppa över saker. Insåg att men blir fegare och fegare ju äldre man blir och att saker och ting gör mer ont.

Sen finns där en många andra extremsporter som jag skulle vilja testa men inget som blivit av än. Till de sakerna hör våg-, vind-, kitesurfning, vattenskidor och liknande. Min höjdrädsla har tyvärr fått mig att avstå från klippdykning som många andra i min umgängeskrets pysslat med. Bungiejump kanske jag vill testa men nått jag är sugen på är fallskärmshoppning och då min höjdrädsla till trots.

#blogg


signatur

Gamer since day one!

1
Skriv svar