Stockholm för nybörjare, del 1: Jäckläggers

Grafikfejs
Paradox Interactive
Stockholm för nybörjare, del 1: Jäckläggers

Det absolut värsta jag vet - världskrig och hungersnöd inräknat - är den totala anarkin som råder i en lunchrestaurang. Till skillnad mot t ex kaféer och lite finare matställen verkar de flesta (tjejer mest) glömma sin intelligens borta på jobbet i samma sekund de kommer innanför dörrarna till den lokala pizzerian.

[ia=386471; large]
Vem vill sitta på en plats man inte har rätt till?

Oskriven lag (Det här är inte bara en regel. Det är tamefan dödstraff på att bryta mot den här) nr 1:

1) LUNCHRESTAURANG-HYFS

Är det kö (fler än 1 person), ställ dig längst bak utan att leta efter lediga bord. Häng inte av dig jackan över en stol. Lägg inte din tidning, din mössa, morgontidningen eller dina vantar på ett ledigt bord. Titta lugnt och fint ned i golvet tills det är din tur att beställa. Känn harmonin och glädjen i att göra rätt för dig när du följer en urgammal tradition som det tagit stockholmare flera århundraden att bygga upp.

Dvs: Stjäl inte platsen från de personer som stått och väntat i kön i 10 minuter bara för att du är en korkad skitunge som tror att allt funkar som hemma hos mamma!

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar