Spy Update

Grafikfejs
Paradox Interactive
Spy Update

Ni som läst Onlinegamer.se:s Update-vakor tidigare gånger minns säkert att vi misstänkte att nedräkningen inför Scout-uppdateringen var fejk. Undertecknad tyckte sig ha starka bevis för att det egentligen rörde sig om en Spy-uppdatering. Så var inte fallet. Då.

Men nu är det annorlunda. Dag fyra av Sniper-uppdateringen visar sig vara en Spion-uppdatering! Ja, tydligen ska båda klasserna uppdateras, vilket nog är rimligt med tanke på de bådas styrkor och svagheter. Eller, rör det sig enbart om en Spy Update? Om man försöker gå in på www.teamfortress.com/sniperupdate/ blir man redirectad till www.teamfortress.com/spyupdate/. Vi får se.

Uppmärksamma TF2-forumiter noterade att den döda spionen i gårdagens material höll något i handen. De hade också lyckats gräva fram några rader ur programfilerna där det lutade åt en Feign Death-funktion av något slag. Mycket riktigt. Spionen ska under åtta värdefulla sekunder kunna skapa en döende kopia av sig själv för att förvilla sina fiender.

Spionen får också tillgång till en ny klocka, vars energi ger kraft nog att hålla honom cloakad utan uppehåll. Dock bara så länge han står stilla.

On a sidenote: Redan i oktober förra året började jag skriva på följande nyhetsinlägg: "Rykte: Både Snipern och Spionen uppdateras nästa gång". Kanske ska jag börja lyssna mer på mina kontakter bland Valves speltestare?

Från Onlinegamer.se

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar