En förlorad kväll

Skägg.
10 Chambers
En förlorad kväll

Mörka krafter konspirerar mot mig. De följer mig och hittar på olika sätt att förstöra min fritid och deras metoder är faktiskt riktigt luriga. Nu senast har de förstört två recensionsexemplar för mig. Jag förstår inte riktigt hur jag kan vara så otursförföljd när det gäller sådant. Visst händer det att spel som ska testas inte fungerar. Allt kan ju hända när farbror postman går lös på paketen. Nu senast var det två spel i rad som inte gick att köra och det är ovanligt.

Det finns inte mycket som är så irriterande som spel som dör i slutet av installationsfasen. Med dagens stora spel tar det sju evigheter att mata in allt på datorn. Igår satt jag där med ett riktigt toppenhumör. Solsken i blick och allt som tillhör (ofta en sockerhaltig dryck). Efter ca femton minuter av höjda förväntningar till ljudet av en surrande DVD-enhet, fick jag istället ett felmeddelande. CRC-fel, läsfel... solen går i moln... min allokerade speltid rinner ut i sanden. Efter analys av skivan stod det klart att inget kunde rädda min kväll. Svordomarna slungades fram och tillbaka i min skalle, men inga av dem läckte ut genom munnen tack och lov. Jag håller dem inom mig, trycker undan vreden och går vidare. En vacker dag kommer allt jag har samlat på mig att explodera, ungefär som i The Simpsons där Homers outtalade vrede till slut bildar stora bölder på hans hals.

#blogg


signatur
1
Skriv svar