Upp till kamp

Skägg.
10 Chambers
Upp till kamp

Två vuxna män som försöker slå varandra i en bur. Kan det vara något att ha? Flera i min omgivning tycker inte det, men jag sitter som klistrad. Precis som Jakob Svärd fastnade jag framför UFC 84: Ill Will och därför är jag extra groggy idag. Allt kretsade kring min stora favorit B.J Penn som skulle möta den vidrige steroidbomben Sean Sherk. Det blev spännande i ungefär en minut. Att se någon jabba sig igenom en dum människas försvar i femton minuter i sträck var bara plågsamt. Fast det som fick mig att koka i TV-soffan var de svenska kommentatorerna. Varje sportkanal borde sända evenemangen två gånger, en gång med originalljud och en gång för dem som vill ha sin kväll förstörd. Jo, det är sant att Paolo Roberto har varit med förr i kampsportssvängen och jag är helt säker på att han är rätt slipad i skallen. Det hjälper ändå inte när han låter han som en testosteronstinn fjortis som hänger över en moppe och kollar på när två polare bråkar. "Wow, vilken raket!" Ja vilken fin raket Paolo. Hoppa upp på den och flyg iväg så att jag kan få koncentrera mig på matchen. Det blir bara pinsamt när han förvirrat kallar Sean Sherk för Sean Penn.

Mors dag har passerat och det blev en riktig grillfest. I spelväg har det dock varit lite tamt, men jag har tagit det andra steget in i fördärvet som stavas Baldur's Gate. Jag gottade mig åt den underbart amatörmässigt renderade inledningssekvensen. Bäst är själva installationen som lite nervöst frågar vilka filer som ska installeras. "Har du verkligen 2GB ledigt? Wow!"
Sedan fastnade jag fullständigt. Jag pillade runt i karaktärsskapandet men kom ingen vart. Förra gången jag spelade blev det en vanlig krigare med de vanliga attributen. Nu vill jag göra något annorlunda. Jag började med en riktigt otäck dvärg med tovigt skägg och med en yxa större än en fullvuxen alv. Det kändes lite väl stereotypt så jag skrotade honom och började fila på en pilskjutande alv. Därefter en gubbe med magiska egenskaper innan jag tröttnade och stängde av spelet helt. Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag ska vara. Det är något att grunna på för den här karaktären ska följa mig genom hela serien.

#blogg


signatur
1
Skriv svar