Abstinens

Skägg.
10 Chambers
Abstinens

Sommarvärmen ska snart försvinna gradvis. Den stekheta solen som smälter mig kommer att döljas av vackra moln och efter ett tag blir det möjligt att vara inomhus igen. Jag vågar dock inte hoppas på att väderleksrapporten är korrekt. Kanske är det värmen som har stekt min hjärna och får mig att hallucinera fram fiktiva tidningsartiklar. Med min tur är det bara en kort paus innan värmeböljan slår till igen.
Jag vill egentligen inte klaga, för klagan på väderleken känns så stereotypt svenskt. Ändå kan jag inte låta bli för det känns inte roligt att försöka vara kreativ framför datorn när svetten rinner ner över kroppen och allt blir som ett töcken. Jag får ingen ro att spela spel heller när jag vantrivs så mycket. Datorrummet på övervåningen håller en ohälsosam temperatur som jag förgäves försöker bekämpa med en stor fläkt. Nedervåningen där jag har min stekheta konsol är inte heller sval nog för roliga aktiviteter. Istället tvingas jag vara antingen på balkongen eller ute i skogen där det finns lite efterlängtad skugga. Utomhusaktiviteter innebär en nedgång i spelandet som jag känner av nu. Det kliar i fingrarna och just nu snurrar tankarna runt i skallen. Ska jag skutta iväg till närmaste elektronikbutik och inhandla en portabel liten grunka? I mina tankar snurrar en bild på en Nintendo DS och spelet Puzzle Quest. Jag ser mig själv sittandes under ett träd och ett stort leende på läpparna. Fast den mer sansade delen av mig tittar på prislappen. 1300 kr för en liten sketen apparat när en kraftfull stationär konsol går på endast en tusenlapp till? Kommer jag att spela på den sedan när värmen avtar? Jag ser vissa fördelar. En portabel plattform att ha med sig under resor är alltid trevligt och om ett år sitter jag här igen och svär över vädret. Jag får fundera vidare över en kall dryck.

Edit: Värmen får mig också att skratta åt löjliga saker, som att rättstavningsfunktionen i bloggen ser Nintendo som ett fel och föreslår ordet Kristendom istället. Eller det faktum att den föreslår särskrivningar framför korrekta sammansatta ord. Humor.

#blogg


signatur
1
Skriv svar