Le Grande Skoskav

Skägg.
10 Chambers
Le Grande Skoskav

Mitt pustande och flämtande har äntligen omvandlas till något mer hälsosamt. Mitt motionerande är nu inne i sjätte veckan och det går faktiskt riktigt bra. Numera klämmer jag sex kilometer och över utan att det känns alltför mycket i kroppen. Givetvis finns det ett "men" någonstans i det här och det är mina stackars fötter. De gånger jag har försökt satsa hårt på jogging tidigare har mina fötter blivit misshandlade tidigt. Den här gången satsade jag på bättre skor. Säljaren i den lokala sportbutiken lät mig springa på ett löpband för att avgöra hur illa jag egentligen pronerar. Han kom snabbt fram till att det krävs mycket stöd på insidan av fötterna och prackade på mig ett par vita dyra saker. Jag blev faktiskt rätt nöjd. De första sex rundorna trivdes mina fötter riktigt bra. Sedan gick det sämre och nu sitter jag med en blåsa under foten som tycks växa för varje träningspass. Skavsårsplåster är det enda som håller mig igång. Jag ska dock inte gnälla. Sedan jag började träna har jag blivit piggare. Helt plötsligt har jag mer energi att spendera och när det väl är dags att sova slocknar jag som ett ljus. Grundkonditionen är snart uppe i rätt nivå för att jag ska gå vidare med nästa fas i min stora plan.

#blogg


signatur
1
Skriv svar