I'm back!

Skägg.
10 Chambers
I'm back!

Min resa är över. Jag och min flickvän landade tryggt i lägenheten under natten och passade på att ta en sovmorgon. Resan har tagit hela nio dagar med fokus på två länder, Italien och det lilla låtsaslandet Vatikanstaten. Prioritetslistan har betats av i en rasande takt. Peterskyrkan, Vatikanmuseerna, Sixtinska Kapellet, Colosseum, Palantinerna, Pantheon, Fontana Di Trevi, Spanska Trappan, italiensk glass, panna-cotta och givetvis pasta.

Italienarna är ett roligt folk. De tutar hellre än bromsar. Jag börjar tro att de faktiskt har bytt ut bromsarna mot mer kraftiga tutor i sina plåtskadade bilar. Italienare gestikulerar alltid när de pratar, även när de talar i telefon (helst samtidigt som de kör bil). Alla roliga stereotyper infrias snabbt. De är inte rädda för att säga vad de tycker, vilket vi snabbt blev varse om när Rom fylldes av demonstrerande skolungdomar.

Det har varit en härlig resa, trots att vi råkade ut för det värsta åskvädret sedan 1993 och att påven först blockerade vårt inträde i Peterskyrkan genom att göra en oplanerad visit. Endast en halv dag har passerat och jag längtar redan tillbaka. Det krävs verkligen en livstid för att uppleva Rom.
Jag ska dock inte hänga läpp. Det är fortfarande semester för mig. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska lägga tid på mina gamla spel som jag ännu inte har klarat, eller om jag ska investera i Fallout 3 eller Fable 2 och riskera att fastna totalt.

Ikväll blir det James Bond?

#blogg


signatur
1
Skriv svar