Bloggbäver

Skägg.
10 Chambers
Bloggbäver

Jag läste med förskräckelse om de nya ord som har införts i vårt språk. Vissa av dem fungerar kanske bra även om de inte egentligen är nödvändiga. Andra är bara löjliga och förhoppningsvis kommer folk att skratta åt dem i framtiden. Ett av dem är modeordet bloggbävning. Vi har kommit en bit in på det nya seklet och de som inte hängde med i den digitala svängen innan har upptäckt en helt ny värld. Något så trivialt som en blogg känns som det bästa som har hänt sedan, ja skivat bröd brukar ju nämnas i sådana sammanhang, även om jag inte förstår storheten i just den uppfinningen. Det är modernt att blogga och bloggandet har blivit en livsstil. I den moderna världen händer allt i de digitala dagböckerna och om bara tillräckligt många bloggare skriver ungefär samma sak, ja då är det ju sant. Ungefär som flugor och förtärandet av avföring.

Bloggbävning är ett uttryck för att beskriva att väldigt många bloggar tar upp samma ämne samtidigt. Wow! Jag måste vara gammaldags, men jag ser inte storheten i det här. Det jag ser är en värld där de populäraste bloggarna skapas av de mest ytliga personer världen har skådat. Att sedan en hel skock med får bildar sig en uppfattning om sin omgivning baserade på dessa puckons åsikter är ju bara sorgligt. Därmed inte sagt att bloggar är av ondo, men när majoriteten av dem handlar om "dagens outfit" och supande kanske det inte är någon direkt spännande händelse med just en bloggbävning.

Istället vill jag införa ett nytt ordet bloggbäver som ett substitut till ordet modebloggare.

#blogg


signatur
1
Skriv svar