Mythos - Flagship Studios nästa projekt

Medlem
Mythos - Flagship Studios nästa projekt

Det känns som om Mythos, som utvecklas utav snubbarna bakom #Hellgate: London, som i sin tur består av 90% #Diablo utvecklare avhoppade från #Blizzard (ja, det är #Flagship Studios), inte har fått nog med uppmärksamhet, så jag kände att det var dags att rikta spotlighten däråt.

Mythos är ett casual-aktigt MMO, utan några månadskostnader. Det ska tillbaka till the core-elements i vad som gjorde Diablo så roligt (basha monster och hitta fet loot!), men samtidigt vara anpassat för folk som bara känner för att droppa in en stund och ha kul. Hur de ska lyckas undvika grind-tristessen som stundtals dominerar andra MMO, och som i mina ögon enbart existerar för att dra ut på tiden så att företagen kan dra in så mycket pengar som möjligt, men samtidigt få med sig hardcore-spelarna(som utav någon outgrundlig anledning verkar älska 200 Kararuns om dagen, oavsett om de behöver looten eller inte), ska onekligen bli intressant.

Gameplayet verkar vara ett old-school isotopiskt klicka-för-att-döda-allting-som-rör-sig, vilket strikes a chord on my nostalgia chord, men med full 3D-rendering gentemot Diablo 2's 2D-renderade värld. Det finns fyra olika spelsätt:
Normal, där du kan respecca och får upplevelsen som den var tänkt för din average gamer.
Elite, där du gör mindre skada och fienderna gör mer. Tillråga på allt så kan du inte respecca, och alla items säljs för halva det normala priset.
Hardcore, är i sig en rejäl vink/tribute till Diablo-serien. Du har ett liv, inget mer. Dör du så är du död, no re-runs.
Shadowlands, som låser dig till Shadowlands där du närsomhelst riskerar att hamla i en PvP-fight. Man kan komma in i shadowzoner när man kör Normal, men här är du alltid i riskzonen. Detta kan givetvis kombineras med både Elite och Hardcore för att göra saker och ting ännu svårare!

Stora spindlar, sexiga ljuseffekter. Som en vanlig dag på jobbet för en Urolog.

Jag luskade fram en fräsch intervju med Max Schaefer, som är exekutiv producent, här! Han ger sin syn på deras betalningsmodell, snackar lite om gameplay och givetvis om pressen från WoW.

Eftersom de inte kommer ha någon månadskostnad så är istället tanken att pengarna ska rulla in via Real Money Trading, där man helt enkelt köper valutan man vill ha i spelet (utvecklarna är dock noga med att påpeka att det här inte tippar vågskålen i folk som köper pengars favör, det är bara att möjligheten finns att göra det), samt valfria doneringar. I intervjun jag tidigare länkade så nämner Max att genom att göra såhär så lägger det pressen på dem (utvecklarteamet) att skapa ett spel som är så bra att man faktiskt kan tänka sig att ge bort pengar för att spela det.

Niklas hade inte alla eskimåer i igloon, och det slog honom inte förräns långt efteråt att hans partytrick "kissa när jag gör helikoptern" kanske var skälet till att han inte hade några kompisar. Det var antingem det eller den utdaterade HUDen som han släpade runt på, resonerade han i sin ensamhet.

Spelet kommer distruberas via Ping0, som är deras digitala distruberingsalternativ, och vara gratis att ladda ner och spela.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar