Dag 6, första testet avklarat.

Medlem
Dag 6, första testet avklarat.

Har varit utan stabilt internets ett par dagar, och på den sporadiska åtkomsten jag har haft så har jag prioriterat annat. Hursom så vart jag på pubben i tisdags, och gick dit, och hem, nykter. Väldigt surrealistiskt, med tanke på att jag inte har varit nykter på pubben sedan jag var 16 eller något liknande. Obehagligt mycket folk finns det där, men tydligen bara när man är nykter. Tror det har något att göra med det faktumet att man tar in mycket mer stimuli än i vanliga fall, dvs när man är packad och har svårt att koncentrera sig på något mer än ölen framför sig.

Personligen så är jag inte så förtjust i pubben, just av anledningen att det finns andra människor där. Föredrar en soffa och en stereo framför oväsen och obstinata skitungar, broilers, svåra esteter och taskig radiopop blandat med rage against the machine varje dag. Ska jag prompt till pubben så vill jag ha ett hörnbord, där jag kan ha ryggen mot väggen och uppsikt över minst två möjliga utgångar (flyktvägar). Oftast så kan jag inte slappna av ändå, om jag inte är så full att jag inte vet var jag är, utan sitter och analyserar om mina omgivningar i tid och otid, utifall att något cp skulle bestämma sig för att ge sig på mig. Det är sällan det betalar sig, men de gångerna det händer så har jag klar nytta av att hela tiden hålla sakerna under uppsikt.

Jag har väl inte problem med enstaka människor egentligen, men så fort det blir fler än 5-10 pers på samma ställe, som jag inte känner utan och innan, så börjar jag hantera dem som en folkgrupp. En folkgrupp är lite som vilken grupp boskapsdjur som helst, den har en självutnämnd ledare och resterande som följer pekpinnen. Blir ledaren aggressiv så matas resterande delar av gruppen av hans aggressivitet och vice versa. Detta gör att man istället för att hantera 10 unika individer, med egna tankar och idéer, måste hantera hela gruppen som en enda, dum, kollektiv människa. De som ingår i gruppen tycks sänka sin egen hjärnverksamhet till någon slags dvala, och den sammanlagda kapaciteten hos en grupp människor tycks vara lite under average på en ensam individ. Kortfattat så kan man väl konstatera att jag inte har några större problem med människor (om de nu inte är idioter, obv), men jag hatar folk.

Nu står jag inför elddopet, en helg som ska spenderas hyfsat ensam. Det finns alkohol etc i närheten, och jag känner inte samma avsky inför tanken som jag gjorde tidigare i veckan. Vi får se huruvida min självdisciplin prevails.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar