Big Comedy

Medlem
Big Comedy

Igår var jag i Helsingborg och såg på Big Comedy med min far, bror och några andra. Jag har nog inte skrattat så mycket i hela mitt liv

För er som undrar så är Big Comedy en Stand-up-föreställning med Lennie Norman, Peter Wahlbeck, Johan Glans, David Batra, Johan Rehborg, Henrik Schyffert och Petra Mede.
Riktigt jäkla skitroligt, framförallt Johan Rehborg och Henrik Schyffert var kvällens absoluta höjdpunkter. Den enda som inte var rolig var Petra Mede. Hon var lite smårolig ibland men hennes skämt var alldeles för enkla och man hade hört dem förut.

De andra komikerna briljerade med en väldigt välsrkiven och väl framförd humor. Både Peter Wahlbeck och Lennie Norman hade en mycket hög nivå på sina skämt, där de mellan skrattsalvorna fick med en hel del tänkvärdheter.

Även David Batra var rolig, och hade hög klass på humorn samtidigt som han genomförde sitt framförande på ett skickligt sätt. Johan Glans däremot var överraskande nog inte så rolig som han brukar vara när man har sett honom i TV på t ex Parlamentet, ändå så bidrar hans utseende, dialekt och utsrålning till att man skrattar en hel del i alla fall.

Rehborg och Schyffert var som sagt bäst, med träffande historier om hur det är att ha tonårsdöttrar och vara 40+. Schyfferts redogörelse för Christer Sjögrens vilda turnéliv var absolut det mest absurda och roligaste under hela kvällen, ett tag trodde jag att jag skulle få kramp i magen.

Tyvärr så är denna turné slut för i år men eftersom det var deras 3:e år med Big Comedy så återkommer de förhoppningsvis även nästa år, och om de gör det så hoppas jag att jag kommer få se dem igen.

#blogg


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

1
Skriv svar