Angry Video Game Nerd

Medlem
Angry Video Game Nerd

Jag håller precis på att kolla på recensioner av en kille som kallar sig Angry Video Game Nerd. Jag har aldrig själv ägt en spelkonsoll men jag tycker att det är bland det roligaste jag har sett på Internet.

Recensionerna är i form av videor som man streamar, typ youtube, och huvudpersonen, James Rolfe, har lagt ner märkbart mycket tid på varje recension som är mellan 10 och 20 minuter lång. Dessutom så har han hållit på sedan 2006, och har på den här tiden kommit upp i ca 80+ filmer. Kvalitén är också riktigt bra, med förhållandevis bra specialeffekter med tanke på hur lågbudget serien trots allt är. Varje program har dessutom en egen introfilm, ungefär som de flesta komediserier på TV, typ The Simpsons.

Han recenserar spel, och olika typer av konsoler från 80- och 90-talet. På sätt och vis är programmet som en historisk redogörelse för alla typer av konsoler och spel som har kommit ut. Hans spelsamling är imponerande stor, men med tanke på seriens namn, så recenserar han främst skräp.

?och det är här humorn kommer in. Han har ett uppenbart enormt spelintresse, men är absolut inte överdrivet nördig till sättet. Istället så stör han sig något enormt på all skit som har skapats i form av spel och konsoler genom åren. Han svär konstant, och hittar på egna svordomar för att kommentera spelen, i stil med: "Fucktard, shitfuck", och "This is not a game, it's a piece of fuck".

Recensionerna är ändå väldigt bra gjorda, och klippningen håller riktigt hög klass. Samtidigt så känner man igen sig i hans reaktioner. Jag har själv spelat många spel som gjort mig galet frustrerad. AVGN tar detta till en helt ny nivå.

Man kan kolla på alla recensioner var och en för sig, men det blir roligare om man ser dem i kronologisk ordning eftersom han ofta refererar till tidigare recensioner.

Så gå in på den här sidan och kolla ni också. Jag själv kan bli sittandes i flera timmar eftersom det är så underhållande. Om ni dessutom själva har spelat mycket TV-spel när ni var yngre så kommer ni nog uppskatta AVGN ännu mer.

#blogg


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

1
Skriv svar