Presentation av mig själv och min blogg

Presentation av mig själv och min blogg

Jag är en finlandssvensk spelentusiast känd i spelsammanhang som Wolf the Widowmaker. Löjligt namn, men eftersom ingen annan använder det namnet uppstår det inga missförstånd när någon talar om Wolf the Widowmaker. Dessutom är jag ganska konservativ och saknar fantasi.

Nåväl, när det kommer till bloggen och dess funktion så finns det två saker jag vill nämna. Den ena funktionen är att ventilera mina åsikter om... allt. Världspolitik, ekonomi, skola, kultur, grammatik. Och spel. Man kan ju inte starta en blogg på pcgamer.se utan att i någon mån behandla spel. Den andra funktionen för bloggen är att förbättra mitt skrivande inför en hägrande studentexamen.

Man får alltid höra att man ska uppskatta sig själv och ge sig själv komplimanger. Därför säger jag det redan nu: Jag tycker själv att mina åsikter som framkommer i bloggen (och i forumet för den delen) är ganska välgenomtänkta, om än utanför huvudströmfåran (el. mainstream på engelska). En av mina förebilder när det kommer till bloggande, skrivande och åsiktsframförande är den kände Maddox, även om jag inte alltid stöder hans åsikter.

Därmed är mitt introduktionsinlägg slut, jag vill ju inte skapa kolossala textväggar som verkar oöverkomliga för den som inte har många minuter att avvara för att läsa vad någon okänd Internetanvändare tycker om saker och ting.

Ni får gärna lämna kommenterarer om mina inlägg, jag är ingen diktator och kommer inte att radera negativa åsikter om mig (i alla fall inte de som är längre än två ord).

/Wolf

#blogg


signatur

Wolf - nu även med bloggsmak. www.pcgamer.se/bloggar/vargyl

1
Skriv svar