IL2 & World War 2

Medlem
IL2 & World War 2

Jag måste säga att jag nog aldrig upplevt ett spel så otroligt verklighets troget som IL2, en flyg simulator som just nu glömts bort men som är den bästa som någonsin gjorts hittills och som legat långt före sin tid med sina avancerade skademodeller och aerodynamik.

Att jag tidigare inte upptäckt den otroligt breda online kommunityn är något jag skäms över, just nu spelar jag regelbundet och genom att ha tålamod lär man sig hantera planen och alla dess komplicerade inställningar. Det kan nästintill mätas med orgasm när man lägger sig bakom ett annat plan och pumpar en salva 50CAL eller liknande rakt i flygplans kroppen, för att sedan bara njuta när offret börjar att ryka, brinna eller faller i bitar påvägen ner mot slutet :).

Fragfilm
http://www.youtube.com/watch?v=B19tZv3k-vs

Andra Världskriget var en allvarlig sak och något jag tror vi alla respekterar starkt på det seriösa stadiet, och andra sidan i nutid har det gett oss otroligt mycket nöje vad gäller spel, film & böcker och så vidare och jag kollar regelbundet på dokumentärer från denna fantastiska men ändå hemska händelse i vår historia.

Det är utan tvekan mitt favoritämne och utan Andra Världskriget som ett av mina huvudintressen vet i fanken vad jag hade varit så intresserad utav idag om detta inte inträffat, kanske lagt mer vikt på mitt redan feta motorsports intresse vem vet :).

Jag skulle nog vilja avsluta med att säga att IL2 är nog ett av dem spel som varit väldigt troget historien vad gäller autencitet i allt från flygplansmodeller, skins, dynamic, skademodeller med mera... dvs en Simulator som är trogen och ärligt simulerat hur det kunnde ha varit i verkligheten, och har ni ännu inte prövat denna fantastika produkt så gör det.

IL2 1946 innehåller alla expansioner & tillbehör ;).

Psst
En uppföljare är på g och med tanke på hur länge den varit under konstruktion och hur mycket krut som lagts ner kan vi nog förvänta oss den absolut mest realistiska ww2 krigs simulatorn hittills inom en 1 års period.
[http://www.2404.org/downloads/Storm%20of%20War:%20Battle%20of%20Britain/11473775981.jpg

#blogg

1
Skriv svar