Ett litet ljus i mörkret.

Medlem
Ett litet ljus i mörkret.

Det finns inte mycket som är särskilt jättepositivt i mitt liv som ung arbetslös.
Arbetsförmedlare som klagar, en A-kassa som jag inte har hört ifrån sedan December (Hur i helvete de hade tänkt sig att jag skulle överleva egentligen övergår mitt förstånd.) och att det inte finns ett enda jobb som man kan söka för att alla andra arbetslösa verkar ha bättre förutsättningar och meriter.
Det är dessutom inte mycket till idé att flytta nu när jag med garanterad säkerhet ska flytta vidare om ett par månader för att studera vidare.
Man kan väl tycka att man har haft otur de senaste månaderna.

Men ibland när det är mörkt så finns det alltid något som hjälper och muntrar upp.
Fast det här var något av en chock faktiskt.
Jag säger inte var, vem eller när men jag lyckades på något sätt att få tillbaka 880kr som växel när jag betalade med en 500-lapp.
Jag fick rättare sagt tillbaka det jag betalat, 380kr extra och det jag faktiskt köpte.

Upptäckte det förstås inte direkt utan när jag skulle köpa ett par paket nudlar för att överleva kommande vecka så märkte jag till min förvåning att jag hade en hel del pengar i plånboken. Pengar som jag inte hade räknat med att ha.
Så tack till den kassör/kassörska som inte riktigt hade hjärnan med sig men som ändå gjorde veckans höjdpunkt.

#blogg


signatur

Gud och soldaten vördar vi, I tider av fruktan står de oss bi.
Men när hotet är borta och fyllda är faten, Glömma vi Gud och förakta Soldaten.

1
Skriv svar