Avatarer: från hatade till älskade!

Inaktiv
Avatarer: från hatade till älskade!

Ni som följde E3 2008 via GameSquares liveblogg minns säkert vad jag skrev om The New Xbox Experience. Såhär stod det ? ?Hela konceptet känns genomtänkt och väldigt ambitiöst, jag tror dock tyvärr inte att speljournalister kommer att meddela sina läsare på ett bra sätt. Räkna med att dessa figurer kommer att kallas Mii-kopior och många läsare världen över kommer känna till de som så sedan få en rejäl käftsmäll när de väl lanseras?.

Sedan E3 2008 har dessa Avatarer varit något negativt som Microsoft snott från Nintendo. Många spelsajter världen över har skrivit om dessa figurer som Microsofts Mii?s och just därför är det sjukt intressant att se hur reaktionerna är nu när nästintill alla Xbox 360 ägare har sin egen Avatar.

Utifrån bloggar på svenska och amerikanska spelsajter kan vi alla konstatera att majoriteten är väldigt positiva och gillar dessa figurer. Kollar vi å andra sidan på personer som sågat Avataren ser vi fortfarande ett tydligt och väldigt tillgjort hat mot Avataren, bara för att de helt enkelt känner sig ägda. Det jag försöker säga är att man som speljournalist inte alltid behöver vara så jäkla kritisk mot allt som råkar likna någonting utan se det som en möjlig utveckling på någonting unikt.

#blogg

1
Skriv svar