Wii Music - Blä Music

Medlem
Wii Music - Blä Music

Tittade in på redaktionen igår för att spela lite Halo 3... trodde jag. Istället var Alfred, Mats och Johan i full färd med att spela Wii Music. Mats och Alfred visade sig ha oanade musikaliska talanger då de excellerade i de, enligt min och Johans uppfattning, svinsvåra minispelen. Man måste nämligen höra vilka toner som är vilka, hur man kan kombinera olika toner för att skapa den ton som spelet vill höra och en massa andra skitläskiga musikaliska prövningar.

Jag kan förstå att det är kul, om man kan det där. Men när man ska "jamma", alltså spela en låt... det är verkligen urtrist. Spelet struntar i om man spelar bra och det är svårt att pricka tonerna exakt rätt när man viftar med Wiimoten. Instrumenten är visserligen ganska roliga (favoriterna är cheerleader och hunddräkt) och när vi skapade värsta kakafonin av hemska oljud blev det en sjukt kul musikvideo. Första gången. Sedan var det skittråkigt igen.

Det blev snabbt ganska dålig stämning eftersom alla andra (okej, Johan såg ganska tveksam ut också) tyckte att det var fantastiskt roligt hela tiden. Alfred undrade till och med varför jag inte kunde slappna av och ta det för vad det är. Och det är ju sant, jag brukar inte ha några större problem med casualspel, jag har till och med haft väldigt roligt med Wii Sports och Family Trainer.

Jag kan inte riktigt förklara det. Skönt att jag slipper recensera det.

#blogg

1
Skriv svar