Tiger Woods 09: Första intrycket

Medlem
Tiger Woods 09: Första intrycket

Det har hänt mycket på ett år i Tiger Woods spelvärld och jag är sjukt pepp på att fortsätta spela Tiger Woods PGA Tour 09 efter en väldigt angenäm förstakväll. Förändringarna som har införts är stora, genomgripande och -- i de allra flesta fall -- väldigt välkomna.

Grymma nyheter:
Simultaneous multiplayer
Upp till fyra spelare kan köra "simultaneous online multiplayer". Alla spelar samtidigt och de andras bollar visas med färgade streck på banan så du hela tiden har koll på hur det går för alla. Nu tar en onlinematch bara lika lång tid som en singelplayermatch!

EA Gamernet Challenge
Var du än är finns det utmaningar som andra spelare laddat upp. Det kan handla om att komma närmast flaggan, slå längsta driven eller nå green på ett visst antal slag. Utmaningarna presenteras sömlöst -- skit i dem om du inte orkar bry dig -- men risken är att man blir utmaningsjunkie och vägrar lägga av innan man spöat den där andra spelarens bästa drive på hål 17 på TPC Sawgrass.

Klubbmoddning
Har du en tendens att dra driven åt vänster? Modda dina klubbor med fininställningar för att kompensera för en naturlig tendens att dra bollen åt ett visst håll. Eller modda någon av de många andra parametrarna, som spinn, höjd och längd. Din bag -- dina klubbor.

Tveksam nyhet:
Köp in-gamekläder för IRL-pengar. Jag var inte uppkopplad när jag märkte denna märkliga nyhet, så jag kunde inte kolla vad den där J Lindebergtröjan kostade i reda pengar. Men köper man stuff för riktiga kronor så får man i alla fall ett bonuspaket med extrakläder. Det här är bara ytterligare ett exempel på den nya ekonomin (se Fable II Pub Games, Spore Creature Creator och Gran Turismo 5: Prologue för andra) i spelbranschen. Den gör mig lite illa till mods.

Världens sämsta nyhet:
Spelvärldens bästa kommentatorpar, Gary McCord och David Feherty, från tidigare Tiger Woods-spel har ersatts av 1 tråkmåns med tillhörande tråkmåns som bisittare. Plötsligt inser jag hur betydande de tidigare kommentatorerna varit för att bygga den där speciella, humoristiska och energiska stämning som lyft Tiger Woods-spelen till så höga höjder.

Annars:
Spelmekaniken känns fräschare än på mycket länge. Det här kommer jag lira ända tills nästa års oundvikliga upplaga landar på butikshyllorna. Men åh, vad saknaden efter McCord och Feherty är stor.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar