Daglig historia

Inaktiv
Daglig historia

Välkomnande är på plats, vidare info finnes överflödigt av. Taklagsfest.

Jag spelar alltså. Det är inte många som tror mig, då jag har en tendens att skryta. Men sanningen är den att jag spelar och jag är jävulskt bra. Inget skryt där alls.

Det är himla mycket omständigt runt mitt spelande men det tar alldeles för mycket viktig blogg-plats om jag skulle börja förklara mig. Men man kan säga som så att det går i skov.
Jag hade flytet att mitt första riktiga jobb var på ett internetcafé på söder där det i princip gick ut på att nyttja bandbredd och sälja en cola eller två hela dagarna. 16 år gammal passade det mig ypperligt.
Så jag började spela. Jag spelade Half Life, Desert Combat och alla andra BF- varianter, jag spelade WoW- betan och satte i halsen till Doom 3. Jag spelade Sims 2 som en besatt och skivan exploderade i läsaren en dag, vilket var ett gott tecken på att jag borde förflytta mig utomhus. Jag började alltså röka rätt mycket då.

Att röka och spela går inte alltid ihop eftersom det ena känns som om det avbryter det andra och tillslut var det spelen som fick hamna åt sidan. Jag upptäckte under en av mina rökpauser hur gott det var med kaffe, öl eller några coola vänner till ciggen.

Jag fortsatte dock spela ett tag, jag menar jag jobbade ju och allt. Spel har alltid funnits i vårt hus och kommer alltid finnas. Vi var först på gården med Supernintendo OCH Sega megadrive. Vi fick Nintendo 64 dagen innan butiksläpp och köpte aldrig PS1 eftersom vi visste att nåt bättre skulle komma, och vi köpte PS2 Satin Silver med Dualchockkontroller.

Jag fortsatte få nya fina spelsläpp gratis i brevlådan men tillslut kom dom aldrig upp. Efter ett tappert försök att lana med dubbelsidig lunginflammation tog jag tag i mig själv och tänkte till.
Cigg är mycket godare än spel...

Tbc

//Darjling

#blogg

1
Skriv svar