Kaninöron i MMO, Kungahuset rasar.

Medlem
Kaninöron i MMO, Kungahuset rasar.

Återigen så kommer nyheterna ut med en riktigt korkad artikel om spel som får mig att banka huvudet i skrivbordet (Tro mig, jag gjorde det till och med när jag läste artikeln,) och samtidigt visar på hur nyhetsmedia älskar att kasta sig över vad som helst som låter sensationellt.
Åh nej, kaninöron är en direkt referens till Playboy. Det har absolut självklart inget med hur väl kaniner och harar är förknippade med påsken. Att de associeras numera med Playboy är endast tack vare deras uppbyggnad deras märkesvaror, vilket då inkluderar Bunny girls.

Här är ett par tips.
1. Överanalysera inte allting du stöter på i ett spel.
2. Lär dig att ta ett skämt.
3. Både manliga och kvinnliga avatarer kan ha på sig öronen. (Manliga orcer med kaninöron? Asgarv.)
4. Du kan ta bort de. De sitter inte kvar för evigt. (PROTIP: Du kan ta bort all sorters av buffs du får genom att högerklicka på de.)

Och uppenbrarligen började hon spela för att skippa sexualisering? AHAHAHAHAHA! Du måste skoja med mig. Har hon ens sett vissa av de kvinnliga rustningarna i spelet? (Black Mageweave är ett prima exempel.) För att inte tala om vissa av skämten som t.ex de kvinnliga Blood Elves yttrar som vidare exempel.
Eller har hon verkligen förbisett allt detta samtidigt som hon har spelat och plötsligt ansett att ett par kaninöron är stötande?

Jag hade älskat att se Blizzard kontor vid detta laget när Metro frenetiskt försöker kontakta de angående något så otroligt stötande som ett par kaninöron.

#blogg


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

1
Skriv svar