Första intrycket: Rock Band

Inaktiv
Första intrycket: Rock Band

Var på det lokala Media Markt haket igår och fick chansen att pröva Rock Band. Självklart var det nåt ägg som hade pajat trummorna, så jag fick nöja mig med gitarren.

Greppar guran (wtf, inget axelband???) och börjar scrolla igenom låtlistan där 20-25 låtar fanns upplåsta.
Till skillnad från lanseringen av Guitar Hero 3 där man hoppade högt av glädje efter i princip varenda ny liten del av låtlistan som avslöjades så kommer jag ihåg att känslan efter att ha sett Rock Band´s låtlista var mer av "Jaha?" slaget.

Väljer till slut "Should I Stay or Should I Go?" av The Clash eftersom det ändå är en respektabel gammal rockdänga. Väldigt lätt på Hard, träffar alla noter utom en och detta på grund av att Whammyn kom i vägen.
Spelar efter detta "Dead or Alive" av Fallout Boy och "Hier Kommt Alex" av Die Toten Hosen.

Känslan sitter där som alltid, men allt är inte rosor.
* Fretsen låter fortfarande (precis som i alla andra GH-spel då alltså iochförsig) en hel del när man byter ackord snabbt. Tycker man borde hittat en lösning på det vid det här laget.
+ Strumbaren är tyst (ÄNTLIGEN!) och den känns mer ergonomisk också.
- "Den-där-spaken-som-ändrar-tonläge" spaken sitter mitt emellan fingrarna/i handen i sitt högsta läge, vilket ju inte är något vidare.
- Whammyn har blivit ALLDELES för lång. Spelar det nån roll?
Om jag säger såhär:
När man använder den är det superenkelt (och detta tyckte min brorsa också så det är inte bara jag) att slå i Select-knappen och därmed aktivera Overdrive. Man måste därför ha den
a) för långt ner så att man knappt hinner flytta handen till den när det är dags
b) så långt upp att man har den vilandes på handryggen, vilket är både störande och väldigt obekvämt.

Summa summarum:
"Det här var inget vidare, jag satsar nog på Guitar Hero: World Tour istället."

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar