Vägskäl

Inaktiv
Vägskäl

Då står man där igen: Så gott som arbetslös (jobbar 25%, vilket man ju inte direkt blir fet på) och med en stilla undran om vad man ska hitta på härnäst i livet.
Kollade igenom katalogen från Växjö Universitet igår. Vem hade kunnat ana att nästan inga program startar till våren utan att det är hösten som gäller?
Jag har på sistone börjat undra ifall läraryrket är något för mig, engelska isåfall på högstadie/gymnasie-nivå.
Den utbildningen startar dock inte förrens nästa hösttermin, alltså ganska exakt om ett år.
Efter att ha kollat igenom listan för de fristående kurserna som börjar ny i januari kan jag säga att det faktiskt inte var något som lockade bortsett från en kvällskurs i japanska, men den var bara på 25% så det är ju tyvärr inget man kan ägna ett halvår åt och komma undan med gott samvete. Plus att man behöver ju cash.

Så därför ska jag nog börja se mig om efter ett nytt jobb, men vad?
Jag är verkligen inte kräsen (jobbar ju på Posten nu, eller hur?) men man ska ändå veta lite vad man vill och sen lyckas få in en fot nånstans.
Plugga är inget måste, jag kan tänka mig att "bara" jobba resten av livet, ifall jag hittar något jag trivs med.

Tror det får bli ett besök på den alltid så trevliga arbetsförmedlingen imorgon.
Jippi...

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar