An offer I couldn´t refuse

Inaktiv
An offer I couldn´t refuse

Vi har en gammal hårdrockare på jobbet. Han sysslar en hel del med musik på sin fritid, recenserar musik för en hemsida och lite sånt. Mestadels stör jag mig på gubbtjyven då han mest brukar racka ner på min egen musiksmak, kalla Slipknot för världens mest patetiska band och annan skit. Det är helt omöjligt att diskutera med honom då det inte direkt är "jag respekterar din åsikt" från hans sida" utan mer "lyssna på mina obskyra band eller dra åt helvete".

Men igår kom det ett oväntat förslag från hans sida. Tydligen sitter han med i Sweden Rock´s styrelse eller nåt sånt och dom hade diskuterat att ta med Slipknot till nästa års festival, men det hela hade fallit på att bandet ville ha 600 000 pix för besväret vilket tydligen anses som för dyrt. Istället hade dom valt ett band ingen hört talas om som bara tog 150 000.
Så han sa följande till mig: om jag kan fixa 6500 personer som kommer till Sweden Rock för Slipknots skull så ska han fixa så att dom kommer trots allt.
Bluff eller inte? Jag vet inte, men jag hoppas inte det och det vore extremt kul om man lyckades och sen fick nöjet att se hur han måste ta tillbaka det han sagt (dock ännu roligare att se Slipknot nästa år).
Så in på facebook och gå med i gruppen Slipknot for Sweden Rock ´09 illa kvickt. För min och hårdrocksfans Sverige övers skull.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar