Inaktiv
686>1208

På långfredagen hände det. Jesus och mammas telefon dog, båda ungefär lika gamla, år 0 respektive 1999. (Detta är för övrigt anledningen till att jag inte har bloggat på så länge du min dyra moder har varit helt otröstlig pga av den plötsliga telefondöden och därmed blivit satt på suicidewatch.)
Av någon väldigt suspekt anledning föll det på mig att införskaffa en ny nu när den gamle Ericson 686 slutligen trillade av pinn efter flera års konstgjord andning, jag som vet så himla mycket om telefoner liksom.
Men hon hade tydligen sett en på annons som skulle finnas på Maxi, det sprillans nya lilla teknikundret Nokia 1208.

Sagt och gjort, idag köpte jag den för 300:- och kom hem med den. Tyvärr är det ju så att jag själv har en Nokia så det föll på mig att lära upp morsan i de mest grundläggande mobilkunskaperna.
Vi kan väl lugnt säga att det frestade lite på tålamodet men efter en timme så kan hon, iallafall för tillfället, sätta på den, stänga av och på knapplåset samt sms:a och ringa med den.
Frågan är bara hur länge de kunskaperna sitter i, jag har mina tvivel.

Det kommer bli en lång dag.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar