Alla som inte dansar och bor i Sydafrika är våldtäktsmän

Inaktiv
Alla som inte dansar och bor i Sydafrika är våldtäktsmän

Läste igår att en fjärdedel av alla män i Sydafrika, vita som svarta, unga som gamla, någon gång har våldtagit. Nästan hälften av dessa 25% har också våldtagit mer än en gång. Gruppvåldtäkter verkar vara ungefär lika vanligt som vanliga våldtäkter, då det uppges stärka banden mellan männen som genomför gruppvåldtäkten ifråga. Avslutningsvis uppger 10% av männen att de själva blivit våldtagna, av man eller kvinna framgår inte.

Men vad kan man egentligen förvänta sig av invånarna i ett land där det är common knowledge att HIV/AIDS botas genom att ha sex med en oskuld? De är knepiga de där Boerna.

Iallafall, min poäng med de här siffrorna är bara att belysa en undring från min sida:
Under förra VM:et i Tyskland fruktade allsköns feminister (mest, några män också säkert) för att människohandeln, främst från Polen men även övriga länder i Europa, skulle öka, då det ju är common knowledge att bara för att prostitution är lagligt i ett land så måste alla män utnyttja detta, och då särskilt fotbollssupportrar.

Men nu då? Kommer vi att höra röster höjas för att den sydafrikanska regeringen ska spärra in 25% av landets invånare i en månad för att fotbollsälskare från hela världen ska gå säkra?

Det ska bli intressant att följa utvecklingen på detta, jag väntar med spänning.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar