Hanna Hellquist

Inaktiv
Hanna Hellquist

Hanna Hellquist heter en av programledarna i Morgonpasset i P3. Och hon verkar bara så jävla skön. Dialekten och alla sjuka anekdoter hon brukar dra har nog gjort mig lite kär. Plus att hon verkar charmigt virrig. Idag sa hon bland annat "Ja, jag har en elektrikerutbildning innan ni börjar sms:a om att det är förbjudet. För det är det inte. Man måste bara veta vad man gör. Vilket jag gör. Eftersom jag är utbildad"

Hon berättade också om hur hon efter ett bad spritt språngande naken skulle skruva i en lampa hos en kompis, varpå en person får syn på henne. Då ramlar hon ner från bordet hon står på och trasslar in sig i köksgardinerna. "Så där ligger jag naken bland gardiner på hennes köksgolv. Men det var väldigt kul iallafall".

Efter nakenhistorien börjar det trilla in en massa sms:

Mattias: Ta inte illa upp om jag säger att du inte är en tiopoängare vilket jag inte tror att du gör...

Hanna: Eh, jo.

Mattias:...Men av nån anledning vill man bara ligga med dig.

Hanna: *irriterat* Tyvärr Mattias, jag vill inte ligga med dig.

Martina: Undrar om det här har med nakenheten att göra.

Hanna: Ja, okej om du har sett mig naken, då förstår jag.

Kodjo bara flabbar, sen undrar han:

Kodjo: Varför kan inte jag få va en tia? jag känner mig ganska snygg ibland?

*Tystnad*

Kodjo: Fine, jag är en sjua. Då ligger vi alla på samma nivå.

Hanna: *drar efter andan, sjukt förnärmad*

Vissa säger att man jobbar på radio av en anledning, men kom igen, visst ser hon väl ändå helt okej ut?

Och om inte hon vill gifta sig med mig, ska jag fråga hennes dialekt istället. Borde bli minst lika bra.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar