En idé föds

Inaktiv
En idé föds

Länge har jag försökt hitta en ny spelidé att leka runt med och knåpa. Många idéer har kommit och flytt eftersom de antingen var omöjliga för mig att skapa eller bara lät tråkiga.

Jag surfade runt på forum här om dagen och läste ett intressant inlägg om att det inte finns några spel om andra världskriget som visade hur det riktiga livet var för de som inte får vara med i filmerna/spelen eller bara är statister.

Så då kom idén fram att skapa ett spel där allt man kunde göra var att sitta i sin skyttegrav. Man kan inte gå upp ur den för då blir man skjuten. Till slut får man skyttegravsfot och spelet är över.

Simpelt? Förhoppningsvis.

Funderade på vilken motor jag ska använda, valde mellan Id Tech 2 (#Quake II), eftersom jag hållit på och moddat lite grann till den, och Id Tech 3 (#Quake III Arena) som skulle vara något nytt. Men till slut beslöt jag mig för det senare valet, mest för att det skulle vara intressant att prova något nytt.

Har satt upp allt fint så det kan kompileras och spelas och installerat OpenArena så att jag har lite att prova med. Det slutgiltiga resultatet ska givetvis ha så mycket som möjligt, om inte allt, av median skapat av mig själv.

Mitt stora problem, vilket det alltid är, är att jag måste egentligen ta mig i kragen och plugga så jag kan ta mina poäng och få CSN nästa år. Men det får vi väl se hur det går med.

#blogg


signatur

Summon the big gnome!

1
Skriv svar