Endast McBadger är vaken

Inaktiv
Endast McBadger är vaken

Här sitter jag i mörket. Jag sitter och trivs. Det är rentav vansinnigt vad jag sitter här och trivs. När alla andra börjar fundera på att hoppa i lådan så tar jag istället fram mina Koss-pluggar. Så sätter jag mig i position med laptopen och lyssnar på ett album. Från början till slut ska det vara. På riktigt liksom. Jag sitter där samtidigt som jag har låttexterna och Wikipedia uppslagna i webläsaren. Aktivt lyssnande när det är som bäst och som roligast.

Håller för tillfället på att lyssna igenom Rolling Stones lista över de bästa albumen någonsin. Det kommer ta en halv evighet men vad gör det? Det ger ju mig bara fler stunder som den här. Har ni andra albumtips så tas de gladeligen emot också. Ikväll blir det (som bilden avslöjar) John Lennons solo debut, John Lennon/Plastic Ono Band. Bra som tusan än så länge! Go natt till alla er andra. Jag trivs bättre här.

Edit: Ha! Earthbound/Mother-spelserien är tydligen döpt efter första spåret på plattan (Mother). Man lär sig verkligen något nytt varje dag.

#blogg

1
Skriv svar