Matteprov, shoppingtur och Internet som inte vill funka

Inaktiv
Matteprov, shoppingtur och Internet som inte vill funka

Idag har det varit en lång dag, fastän jag bara har haft en lektion. Såklart var det matteprov på just den enda lektionen. Jag kände mig inte riktigt förberedd, men det gick ganska bra. Det var bara två frågor jag inte svarade på. Så jag är nöjd.

Men strunt i tråkig matte nu! Något mycket roligare är att shoppa! Hade tänkt gå ner på stan efter att vi hade slutat vid ca hal elva, men träffade på en kompis medan jag fortfarande var kvar på skolan och satt och surrade med henne ett tag innan jag kom iväg. Var nere på stan med mamma och mormor ungefär vid halv tolv-tiden, och kom hem strax efter tre. Dryg dag. Men rätt kul. Sneglade lite på baksidan av WoW inne på Åhléns. Kunde inte låta bli. Så går det när man läser PC Gamers WoW-special... Fast på ett bra vis, förstås...

Väl hemma vill man ju gärna starta datorn och chatta med lite folk och sådär efter att man har pluggat. Jo. Det vill man. Men inte datorn. Eller datorn kanske vill, men då vill inte Internet. Det sjuka är att man ska kunna surfa i hela huset med en router (stavas det så??), och det kan man. Överallt, utom på vissa platser på mitt rum. En av dessa platser är på mitt bord framför soffan, lägligt nog precis där jag brukar sitta nuförtiden.... Jag har ingen aning om varför, och det verkar ingen annan heller ha. Går in till brorsan. För honom funkar Internet. Suckar. Går tillbaka till mitt rum och kollar ifall det skulle funka. Nej... Får ett erbjudande av brorsan att sitta inne på hans rum. Det tackar man ju inte nej till. Det är bara det att så fort jag drar ur kontakten för att bära med mig laptopen -pling- fungerar Internet. Ingen vet.

Borde egentligen plugga lite... Det är väl lika bra att man gör det på en gång, så man hinner spela lite Oblivion innan det är dags för middag. Men då använder jag brorsans dator.

Ha det gött, alla gamers och icke-gamers.

#blogg

1
Skriv svar