Stränga Provvakter...

Inaktiv
Stränga Provvakter...

Eftersom jag var sjuk den måndag som vi skulle ha samhällsprov (vilket känns som om det var jättelängesen) så fick jag göra det på omprovstiden idag istället. Vilket blev en hel massa strul.

För det första, vi måste ha legitimation för att få göra prov på omprovstiden. Varför? För att ingen annan ska göra mitt prov. Jahaja. Det går jättebra, om det inte är så att man kommer på mitt under en lektion att 18 också, jag har glömt mitt leg. Då gör man som Wallan, så fort man har slutat och har en och en halv timme på sig innan man ska ha prov, kastar man sig på cykeln och vrålcyklar hem, hämtar leget och vrålcyklar tillbaka. Då hinner man plugga lite innan också.

Nästa punkt: Vi får inte gå in i aulan så fort vakterna har öppnat. Det vore inget problem, om det inte vore så att hon som öppnade gjorde en rörelse som att "varsågoda och kom in". Sen tittar hon på oss som att vi är knäppa som går in ändå.

Nummer tre: Vi måste lämna ifrån oss våra mobiltelefoner. That's it. Easy as that.

Fyra: Man måste fälla ner en bordsskiva för att ha något att skriva på. Jahaja. Det funkar säkert skitbra, om man inte får för sig att man ska dra upp den istället för att trycka ner den. Nämner inga namn, men hon sitter just nu vid datorn och knappar på tangenterna...

Sen är det bara att göra provet. Allt medan vakterna strängt tittar på oss så att vi inte fuskar. Hur man nu skulle våga göra det... Men i alla fall. När man är färdig stoppar man ner alla papper i ett kuvert (varför fick man bara ett papper att skriva svaren på?) och lämna in alltihopa. Sådär. End of story.

Det kanske ska tilläggas att jag fortfarande inte är av med min förkylning. Nästa steg är att dricka mängder av c-vitamin och se fram emot höstlovet nästa vecka när man får slippa skolan, sova, träffa kompisar och bara ha det skönt. Och spela förstås. Me like!! XD

#blogg

1
Skriv svar