Day One
Steg precis ut ur duschen efter ett träningspass (huzzah!) och tänkte att jag skulle skriva lite om vad som står på här på PC Gamer efter två dagar som praktikant. Jag dök upp på redaktionen igår morse med ett glatt humör och hälsade på Thomas och Petra.
Jag tycker lite synd om dem, de har stressigaste veckan possible just nu med lämning av megafeta novembernumret (tro mig, det är bra) och dessutom mig att ta hand om. Ouch.
Hursomhelst, Thomas visade mig runt lite och förklarade vad de höll på med och liknande.
Efter en stunds ihärdigt lyssnande på Tveskägg ryckte plötsligt Joakim Bennet tag i mig och släpade ut mig på en bakgård där jag fick agera modell för den oerhört vackra bild som bepryder min blogg.
När jag kom tillbaka upp blev jag satt på plats och fick den först lite överväldigande uppgiften att föra in alla spel från det senaste årets PC Gamer i en databas. Japp, en databas dit alla betyg, artiklar och liknande info ska föras in. En ganska massiv uppgift som jag knappt hann börja med innan det var dags för lunch tillsammans med Thompa, Petra, Jocke och John från FZ.se.
Efter en smaskig lunch som PC Gamer tog notan för återgick jag till det stillsamma arbetet med databasen och höll på med det fram tills jag kom på att jag hade en pianolektion och blev tvungen att hastigt lämna 'Gamers HQ bakom mig.
Dag ett sammanfattad, jösses vad långt det blev. Tradigt att läsa? Lämna gärna en kommentar eller fråga.
Nu ska jag spela Deus Ex, vi hörs.
/Love