Medlem
Va?

Står och diskar en gryta och lyssnar på kvart i fem-ekot. Hör något om att socialdemokraterna vill satsa på spelindustrin och få bort nörd-stämpeln. Det låter väl trevligt hinner jag tänka innan de strax går över till att tala om alla som har problem om sitt spelande. Jaha, det var väl väntat, tänker jag och lyssnar på beskrivningar av hur barn sjukskriver sig för att stanna hemma och spela. Inte direkt något nytt att ungar, eller vuxna för den delen, tar ledigt för att göra något roligare men det kanske blir mer påtagligt när alla tar sig ledigt samtidigt för att göra samma sak. Känner mig lite grinig av att något som kan tolkas som en positiv nyhet genast vänds till att åter tjata om något negativt som inte känns som en nyhet längre. Då kommer nästa expert (ingen aning om vem det var, grytdisken slamrade en aning) in och säger att det finns folk som sagt upp sig från jobbet för att kunna spela. Experten nämner även en man vars enda motivation att jobba var att få in pengar för att kunna uppgradera datorn med nya grafikkort och processorer och sådant där varannan månad. Vad?! Behöver man byta grafikkort varannan månad för att kunna spela WoW? Jag har på något sätt lite svårt att tro att spelet skulle bli så stort om det var så. Nu vet jag att de talade om datorspelande i största allmänhet, men den enda titel som nämndes var World of Warcraft och dess olika "versioner".

Om man byter processor och grafikkort varannan månad så har man betydligt fler problem än spelberoende, menar jag.

För rättvisans skull skall jag åter säga att jag lyssnade med ett halvt öra, grytdiskar är faktiskt ganska skrälliga.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar