Thief : Deadly Shadows avklarat

Medlem
Thief : Deadly Shadows avklarat

Äntligen har jag fått spelat detta efterlängtade spel. Det var bra, stämningsfullt, skrämmande och alldeles alldeles underbart. Handlingen var bättre och mer sammanhållen än i de två tidigare delarna, på gott och på ont. Jag kände mig lite mindre som en tjuv än som en man med ett uppdrag, vilket faktiskt inte var lika tilltalande av någon anledning. Stämningen var perfekt, alltifrån de välbekanta menyljuden till filmsekvenserna, särskilt de med lite mer tecknad stil. Ändå är jag inte helt nöjd. Visst var det trevligt att få springa runt i en som var befolkad men samtidigt kändes den liten, ja faktisk mycket mindre än i de tidigare spelen. Dessutom blev det ganska irriterande effter ett tag att springa runt staden gång på gång för att shoppa. Särskilt när man var jagad och redan hade utforskat allt. Då blev det bara påfrestande transportsträckor. Jag hade nog väntat mig något mer storslaget när jag läste recensionen en gång i tiden. Sen var det några mer tekniska saker som inte fungerade som jag är van och irriterade en aning. Trots dessa irritationsmoment var det ett helt underligt spel.

Shalebridge Cradle var nog något av det mest skrämmande jag upplevt i ett spel, ändå var det inte så många fiender där. Vilket visar hur viktigt ljudet är för stämningen. Nu är frågan om jag skall installera ettan eller vänta ett tag och fortsätta med Invisible War eller Heroes V.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar