Ny leksak

Medlem
Ny leksak

Idag har jag suttit och knappat på min nya mobiltelefon. Inte för att det finns så mycket att göra egentligen utan för att den är just ny, det är svårt att låta bli liksom. Naturligtvis finns det en del inställningar som måste göras: bakgrundsbild och tema måste jag ju välja, och ringsignal. Tyvärr är de flesta signalerna ganska gräsliga, och ingen sticker riktigt ut på ett sätt som gör att jag kommer att höra den. Förmodligen kommer alla andra att göra det eftersom jag är tvungen att ha ganska hög volym. Det är väldigt bullrigt på jobbet och det hjälper inte att den vibrerar heller alla gånger.

En sak som var bra med att köpa begagnat var att det ofta medföljde fler signaler. På min gamla Nokia hade jag en signal som jag lätt kunde urskilja genom allt stök och oväsen. På förra telefonen lyckades jag hitta en melodi som var både ganska ovanlig och trevlig men jag kommer naturligtvis inte ihåg vad den heter. så även om jag mot förmodan skulle klara av att skaffa fler signaler till telefonen kan jag inte hitta den igen.

Jag är i vilket fall ganska nöjd hittills men det återstår att se vad jag tycker när jag har använt den. Mamma berättade att hennes telefon skickar sms i tid och otid vilket gör att hon får höga räkningar och inte vågar använda den längre. Med min tur kommer väl min telefon att ringa till någon betaltjänst.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar