Blandband

Medlem
Blandband

Jag äger ingen stereo och har aldrig ägt någon. Nuförtiden lyssnar jag på musik på datorn vilket passar mig väldigt bra men det fanns en tid innan datorn. Jag var inte speciellt musikintresserad som ung men matades ändå med musik av mina bröder som ständigt hade någon skiva på. Jag avskydde att det aldrig var tyst, men när jag flyttade hemifrån började jag ha på tv:n på dagarna. Kanalen hette Music Box och spelade just den där musiken jag tvingats lyssna på så länge. Till min förvåning upptäckte jag att jag tyckte om den när jag själv fick välja vad jag lyssnade på.

Då började min blandbandsperiod. Jag valde och vrakade ur mina bröders skivsamlingar och spelade in två riktigt trevliga band. Ett har jag fortfarande kvar, det andra är borta. Så fick jag genom en vänlig själ en invite till Spotify och bestämde mig för att så lång det är möjligt försöka återskapa dessa band, eller rättare sagt låtlistorna. En hel del av musiken var ganska speciell, brittisk filmmusik och annat konstigt, men mycket har jag redan hittat. Kanske vore det bättre att skapa en ny lista med det bästa av det bästa.

det värsta med Spotify är att det är så roligt att leta reda på musiken att jag inte hinner lyssna på det jag hittar. Det är både gamla favoriter och nytt som lockar. Just nu lyssnar jag på Hoven Droven som jag varit nyfiken på i tio år men aldrig riktigt fått höra. Nu kom jag just på några till jag måste söka efter. Vi hörs.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar