Medlem
Äckel

Jag har sagt det förut och jag kommer säkert säga det igen: Jag hatar flugor!!!

När man bor på landet, särskilt intill ett stall, så är det ofrånkomligt att man drabbas av flugor. De brukar vara en riktig plåga på sommaren. Att vakna upp en solig (hu!) morgon med en fluga som kryper omkring i ansiktet är ingen hit. På hösten brukar de surra omkring lite slött, och när man reser sig för att leta reda på dem för att ha ihjäl dem brukar de bli helt stilla så att man inte kan hitta dem. Jag vet ju att åtminstone några måste övervintra någonstans men de brukar i alla fall vara inaktiva över vintern. Den här vintern har dock huset varit fyllt av flugor. Jag har slagit ihjäl flera stycken varje dag. Det är en gåta var de kommer ifrån. Eller det var en gåta.

Inatt var det väldigt varmt när jag skulle gå och lägga mig så jag bestämde mig för att öppna fönstret. Och där satt de! Mellan fönstret och karmen satt det 15-20 flugor i två grupper. Jag har aldrig sett något liknande. De liksom krälade omkring, slöa av kylan. Men en äcklad rysning tog jag en bit papper och skrapade ut dem i natten. Idag har jag öppnat fönster för att leta efter fler gömmor men mitt sovrumsfönster var den enda. Lik förbaskat kommer det in fler flugor hela tiden.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar