Dags för ett spelrelaterat inlägg

Medlem
Dags för ett spelrelaterat inlägg

Jag kommer nu att avslöja vilka spel som fick mina röster i läsarnas Topp 150. Detta är spel som på något sätt betytt mycket för mig. En del är riktigt bra men alla har de något extra som gör att de finns kvar i minnet. Ordningen är utan betydelse.

American McGee's Alice
Jag har svårt att sätta fingret på vad som gjorde detta till ett så minnesvärt spel. Miljöerna och stämningen spelade dock en stor roll.

Deus Ex
Jag älskar det här spelet. Motivationen är samma som ovan.

Starcraft (såklart!)
Min absoluta favorit. Ett av de första pc-spelen jag köpte (tror bara Masterpieces of Infocom hann före) och det spel jag spelat flest gånger. Hoppas, hoppas tvåan blir bra.

No One Lives Forever 1-2
Tvåan köpte jag faktiskt två gånger, så bra är det.

System Shock 2
Mörkt och skrämmande och riktigt bra.

Grim Fandango
Behöver jag motivera? Allt är bra med det här spelet. Jag älskar personerna, dialogen, berättelsen, stämningen, humorn, miljöerna, allt.

Thief
Första spelet som fick mig att gå utanför min trygga Rollspel/äventyrs-sfär. Även här var stämning och miljöer starkt bidragande faktorer.

Psychonauts
Herregud vad tjatig jag är. Stämningen var något utöver det vanliga. Det är en så otroligt bra idé att jag önskar att jag kommit på den själv detta att låta spelets olika miljöer bestå av folks sinnen. Allt utfört med en glädje som smittar av sig på spelaren.

Planescape : Torment
Det här spelet har ett djup som imponerar. Dialogerna känns meningsfulla och tillför verkligen något, istället för att vara något långdraget som man försöker klicka sig förbi så fort som möjligt. Dock var det lite väl svårt på sina ställen och när man väl kan historien är det inte lika roligt att spela om.

Half-Life
Min första actionupplevelse bortsett från Thief som ju trots allt var ett smygarspel.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar