Uppdatering av arbetssituationen

Medlem
Uppdatering av arbetssituationen

Idag blev jag inkallad till chefen direkt när jag kom till jobbet. Han talade om för mig att han blev både arg och förvånad över min reaktion igår och att han hade varit beredd att säga till mig att jag kunde ge mig iväg på en gång. Är det en vettig reaktion undrar jag? Om en anställd har synpunkter på sin arbetsmiljö är väl inte hot om avsked det första man väntar sig av en chef. Han fick panik när jag blev ledsen eftersom det var helt oväntat, påstod han. Jag svarade bara att det fanns ett skäl till att han fick mig så billigt. Sen förklarade han igen att ombygget inte var för min skull och att det inte var meningen att jag skulle vara i centrum. Vara i centrum är det sista jag vill. Jag vill ju bara ha en någorlunda tyst arbetsplats.

Jag vet inte vart det här skall leda, tillvaron känns minst sagt osäker. Jag trivs verkligen med mitt jobb och med mina arbetskamrater, och för det mesta med chefen också. Men jag är för gammal för att ta vad skit som helst (blir 44 om en månad) och har dessutom lovat mig själv att aldrig igen låta det gå så långt som för tio år sedan. Tyvärr är jag också för gammal för att vara intressant på arbetsmarknaden, outbildad som jag är och med min psykiska ohälsa i bakgrunden. Jag hoppas att chefen bara tjurar lite nu för att jag satte mig upp mot hans beslut.

Jag beklagar att jag bara gnäller om mitt jobb just nu i stället för att skriva djupa och analyserande texter om spel (som om jag någonsin gjort det), men det är det här som fyller mina tankar just nu.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar