Sommartraditioner

Medlem
Sommartraditioner

För mig är sommaren mest något som måste genomlidas men det finns ett antal saker som hjälper mig att göra det. Jag talar om sommarens traditioner, traditioner som jag följer eftersom de får mig att må bra.

Under sommaren är det uppehåll i de flesta av mina tv-serier, något som faktiskt är ganska skönt. Det känns bra att inte varje kväll är uppbokad för tv-tittande. Men det finns ju de där sommarserierna förstås, som Morden i Midsomer och diverse Agatha Christie-serier. Morden i Midsomer följer jag troget, inte för att den är särskilt bra men det är ju tradition. Jag tycker den är lite småmysig sådär och passar bra att se medan man gnager på ett fläskben. Sen har det under de senaste åren visats både Miss Marple och Poirot och de är också sådär mysiga och lagom spännande. Trots att jag läst de flesta en gång i tiden har jag ofta svårt att räkna ut hur det hänger ihop. det var ett tag sedan jag läste böckerna.

En annan tradition är att lägga pussel. Det var det jag gjorde innan jag skaffade dator och började spela datorspel. Varje sommar och jul köpte jag ett nytt pussel. Efter att ha lag det plöjde jag igenom alla de gamla. Pusslandet låg nere ett tag eftersom pusselbordet fick tjäna som datorbord men nu har jag ett riktigt datorbord. Dessutom är det väldigt ljust och bra i finrummet så det är en alldeles utmärkt pusselplats. Det är alltså en tradition som jag återupptagit.

Datorspelandet är det lite sämre med, mest för att det är för ljust på kontoret. Det skall inhandlas en mörkläggningsgardin men det har inte blivit av ännu. Annars skäms jag inte för att dra ner den och sitta i mörkret och spela spel mitt i ljusa sommaren. Om någon säger att jag borde gå ut och sola säger jag bara: Hudcancer.

Annat som skall hinnas med i sommar är att fönstren måste målas färdigt. men det är bara fönstren på baksidan och ett på stugan. Det värsta var att skrapa eländena och det gjorde jag ju klart förra sommaren.

#blogg

signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar