Medlem
Semester

Fyra veckors semester låter så mycket när man går och väntar på att den skall börja. När man väl är inne i den rusar veckorna förbi. Första veckan gick åt bara till att sova.

Denna andra vecka börjar det dock hända en del. I går fick vi en ny (begagnad) soffa levererad och vedtransportören släpades fram. Dessutom var jag och storhandlade och fick med mig en påse penslar hem som skall användas när jag målar färdigt de fyra fönster jag inte hann med förra året. Idag har jag städat toalett och badrum samt duschen som ligger i tvättstugan. Även diskbänken fick sig en omgång. I morgon är det dags för golven.

På torsdag kommer min lillasyster på besök och stannar om allt går väl till på söndag. Då kommer en av mina bröder upp över dagen med en tv och han tar med sig syrran hem. Om jag orkar följer jag med men egentligen borde jag nog stanna hemma och måla fönster. Dessutom skall all veden in men det börjar jag kanske med redan under min systers besök. Hon behöver inte hållas i handen hela tiden.

Om jag följer med ner till Göteborg går nog större delen av den tredje semesterveckan åt. Sedan har jag en vecka kvar. Något säger mig att jag inte kommer hinna spela och läsa riktigt så mycket som jag hade hoppats. Det var nog förståndigt att inte ta på sig mer målningsarbete i år.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar