Vad jag hoppas kunna spela framöver

Medlem
Vad jag hoppas kunna spela framöver

Det finns en hel del spel som jag av olika anledningar inte har spelat än. Några har inte fungerat på gamla datorn, en del har fungerat dåligt. Andra har jag faktiskt glömt bort att jag har. Och några äger jag inte ännu.

Först en lista på spel som står helt eller delvis ospelade i hyllan:

Spellforce (var så segt att jag hann ta en dusch varje gång jag förflyttade mig mellan olika områden)
War of the Ring (stängde av sig hela tiden)
Beyond Good & Evil (stängde av sig)
Homeworld 2 (har jag faktiskt glömt bort att jag hade, trots att jag köpt det två gånger)
The Orange Box (jag har inte spelat Episode 2 ännu men funderar på att spela om från början)
The Movies (gick inte att starta)
Stalker (nyinköpt)
F.E.A.R.
Splinter Cell Trilogy (ettan har jag sedan förut och spelade och tyckte om)
Heroes of Might and Magic V (tröttnade lite eftersom det var så svårt)
Star Wars: Battlefront (ingen aning om vad det är men det följde med en Star Wars-samling.)
Star Wars: Republic Commando (som ovan)
Star Wars: Empire at War (samma här)
Penumbra: Black Plague (vet jag inte mer om än att jag köpte det för 50 kronor på rea.)
Prey (det enda spelet som faktiskt fungerade ordentligt på gamla datorn men det var för mörkt och måste spelas på vintern)

Sedan har vi de spel jag vill ha men ännu inte fått tag på eller hunnit skaffa:

Bioshock
Doom 3
Neverwinter Nights 2 med expansioner
Sacred 2

Och så de spel som inte ens har kommit ut ännu men som jag ändå hoppas lite på. (Inte för mycket dock, besviken har man ju blivit förut):

StarCraft II
Dragon Age

De flesta av de här spelen är ganska gamla och jag vet inte hur stort problem jag kommer att få med Vista. Vad jag däremot vet är att jag kommer att få problem med tid. Nästa projekt blir därför att skaffa snabbare uppkoppling och fixa nätverk så att jag i alla fall får ha datorn ifred. När jag får råd.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar