Spel jag aldrig spelat klart

Medlem
Spel jag aldrig spelat klart

Det finns många spel som jag aldrig spelat klart av olika anledningar. Ibland har de varit tråkiga, ibland för svåra och ibland kom det annat emellan. En del av dem planerar jag att spela klart, någon gång, andra har jag helt gett upp.

Spel som var för svåra för mig:

Return to Castle Wolfenstein. När jag kommer till stället där man skall slåss mot supersoldaterna kör jag ohjälpligt fast. Jag lyckas med stor svårighet slå ut några stycken. Sedan går jag in i ett rum, dörren stängs bakom mig och jag dör. Gång på gång på gång. Jag lyckas aldrig ta reda på vad jag skall göra för att klara mig. Jag överlever inte så länge att jag ens hinner se mig om och försöka hitta någon utväg. Jag ger upp.

Medal of Honor : Allied Assault. Där tog det stopp på stället där man springer ut ur en exploderande byggna och möter massor med fiender utanför. Jag kan inte stanna kvar i byggnaden och söka skydd eftersom den är på väg att explodera. Alltså blir jag nedmejad gång på gång tills jag tröttnar och ger upp. Dessutom var spelet lite för realistiskt och svårt för min smak.

Andra spel som trots sin svårighetsgrad fortfarande lockar:

Heroes of Might & Magic III-V, särskilt trean och femman, har jag gett mig på flera gånger men aldrig riktigt klarat av. Kampanjerna är helt enkelt för svåra för mig men spelen är ändå så roliga att jag återvänder då och då för att spela enstaka uppdrag.

Icewind Dale II har jag aldrig lyckat spela till slutet trots upprepade försök. Jag stupar vid den stora striden mot syskonen (minns inte vad de heter). Trots det känner jag en viss längtan att installera det igen och göra ett nytt försök.

Mafia fick mig på fall i den där förbaskade biltävlingen där man inte bara skall ta sig runt ett antal varv på banan utan att krascha utan dessutom måste vinna eländet. Jag lyckades inte ens med det första. Och eftersom man inte kan spara när man vill, t.ex när man tagit ledningen efter första varvet, så blev det väldigt tröttsamt till slut. Jag körde tävlingen med ratt men det hjälpte inte. Men spelet är ju så otroligt stämningsfullt och vackert att jag verkligen skulle vilja komma förbi den punkten.

Spel jag fick avbryta av diverse omtständigheter såsom datorbyte m.m.:

Fable slutade fungera på gamla datorn. När jag bytte dator lyckades jag aldrig hitta sparfilerna och vt inte om jag orkar börja om från början.

Det är ganska många spel som började krångla på gamla datorn men de flesta var inte tillräckligt bra för att jag skall orka börja om. Sedan har vi det där med bossfighter som jag avskyr, vilket ofta gör att jag skiter i att spela klart vissa spel.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar