Ny dator, nya spel

Medlem
Ny dator, nya spel

Tyckte det passa att skriva lite här. Har en vanlig msn-space sida annars bara vilket det dock förmodligen inte är lika många gamers som läser eller är intresserad av.

Men nu flyttar jag allt mitt spelsnack här, eller rättare sagt, de spelupplevelser eller spelrelaterade saker jag vill dela med mig med andra.

Råkar ju vara så att det är 2 och 1½ år sen jag köpte mitt första ultimata datorpaket för 19 tusen kronor varav jag betalade 15 tusen. Resten pröjsa föräldrarna. Alltid snälla när det gäller pengar dom även om vi bara är typisk medelklass familj. Nu har jag dock lämnat den familjen och skaffat egen (student)lägenhet. Har jobbat flitigt sommaren innan studierna så plånboken blev väl fylld. Detta leder till att man utan dåligt samvete kan unna sig lite saker trots att man är en "fattig student". Man har ju metodiskt undvikit shoppande, resor och fyllefester så varför ska inte jag få spendera pengar?
Denna gång blev det dock inte alls lika dyrt som förra gången. Har redan en mycket bra 23tums widescreen skärm, samt 5(4).1 Logitech surroundljud, mic/hörlurar, tangentbord och mus. Det är bara en datorlåda med massa konstiga metaller och plast jag ska köpa nu alltså. Priset hamna ändå på över 11 tusen. Tur ändå att man säljer min gamla men ändå fullt dugliga och kraftfulla dator till lillebrorsan för 4K. Jag är ju en gamer, så jag har precis som alla andra speciella krav på saker, och jag råkar också veta vad det är jag behöver och vad det ska vara fatt det ska hålla några år.
Jag beställde från komplett.se (deras propaganda i pcgamer tidningen påverkar en starkt), och det beror väl på att var jag än kollade så kunna jag inte få de delarna jag vilja ha, utom på komplett förstås. Visst, jag kan köpa del för del och få det lite billigare, men jag hatar att koppla saker när jag inte ska behöva, så jag betalar gärna lite penning fatt endast behöva koppla i strömsladden och kringrustningen. Tror jag blir nöjd förutom att jag tydligen måste vänta "2" veckor innan jag får den.

Under dessa 2 veckor så läre jag redan ha fått ett annat paket från posten. Nämligen testleksakerna till datorn. Jag måste ju se om den verkligen håller vad den lova. Här nedanför kommer en lista med spel som fortast möjligt ska installeras och testat när jag fått nya datorn:

Crysis. Enda spelet av de jag nämner som jag redan hade köpt och testat på datorn jag har. Det toklaggar utan att jag ens har på högsta inställningar. Även på lägre inställningar så flyter det inte bra. Har kommit väldigt kort på spelet pga att det är så svårt att plocka fiender när de hoppar fram över skärmen. Som det mest snyggaste spelet som finns ute så är det just detta spel på nydatorn som jag väntar mest på.

Mass Effect. Lånat en kort stund av en kompis fatt se om det var värt att köpa. Toklagg när man försökte få spelet att se fint ut. Snyft. Inget köpt förns nu då när datorn kommer.

Assassins Creed. Såg flera gånger hos en kompis som hade en PS3:a. Var underbart att bara sitta och kolla på det underbart snygga spelet och alla mysiga mord. När det kom på PC så kolla jag vad för dator som rekommenderades och det blev ett nej tack. Spel jag inte kan maxa köper jag inte, enda undantaget hittils Crysis.

Far Cry 2. Ett spel jag förmodligen kommer gilla mer än Crysis. Grafik är inte allt. Gillade PC Gamers betyg på 85%. Toppen recension tyckte jag och jag hade/kommer nog att sätta närmare 90% på det i min lilla spelsamling som man får fint lista här på sidan. Tror också jag gillar att vara lönnmördare mer än elitsoldat. Ett stort och öppet Afrika är också något som lockar en mycket.

Andra spel jag har eller precis köpt som bara måste testas är World in Conflict som nog är mitt favospel just nu, tätt följt av Team Fortress 2 som jag dock inte spelat på många veckor nu *Snyft*- Sen har mitt Battlefield 2 inte funkat bra alls sen evigheter tillbaks. Den gilla helt enkelt inte min dator trots att jag älska spelet mer än 99% av alla andra spel jag spelat. Ska bli spännande och se om det går bättre nu, är ju fortfarande kul att köra trots att det inte längre är toppengrafik i spelet.

Kommande spel som ska köpas är väl Mirror Edge som verkar mycket lovande.

#blogg

1
Skriv svar